Thursday, February 10, 2011

Gadis Cuci

OK..smalam dah berabis kemas umah sampai sengal-sengal badan, bukti yang sangat kuat bahawa aku ni sangat malas nak bersenam. "Eh kemas umah pun boleh sakit badan ke?" 
Ya! (jawapan jujur lagi ikhlas)

Hari ni plak...aktiviti Cuci-Cuci-"betul2 bersih boh!" Ni sebenarnya aktiviti persatuan fakulti aku, OPEMs. Nasib baik aku dapat shift petang..sebab sikit je kereta nak dicuci. (Uncle Hasni n Auntie Rozi!!!...Yong malas bersenam lagi!!!"


Say hello to Jejai.


Cyla: Apa aku nak buat dengan kain nih?
Tika: Eh Ellie..ko buang je la kain tu. Dah tak macam kain dah aku tengok.
Ellie: Eh jangan! Aku bleh buat tarian Hindustan. Camni hah tengok!
Cyla: Fuiyohhh! Terer nya!
.
.
.
.
.
.Lepas berjaya mencuci mengelap 1 buah kereta (je), kitorang pun balik. Kan aku cakap, shift petang keje relax. Sebab peak hour dia tengah hari. Time aku dok dalam kelas berair-cond sambil bleh online kat makmal bahasa. *Mata bersinar-sinar*

Hmm..padah moonlighting..Tetiba lak cermin kreta aku belah passenger depan tu buat hal. Turunnya pandai. Tapi nak naik balik tak bleh. Cittt. Bikin panas tol. Niat di hati nak gi pasar malam. Tapi kalau dh cermin tak bleh tutup, apa cer? Puas ditekan..dibelai, dipujuk. Tapi respon yang dia bagi? Macam hampeh.

So terpaksa la cari workshop. Maka terjumpa la 1 workshop yang buka. Abang workshop tu cakap, "Kenapa lewat sangat baru datang?"
 Eh, kenapa? Nak tutup dah ke?
"Takpe la, saya check dulu".



Ada style lah!
Last-last abang workshop tu cakap,
"Mari balik pagi Sabtu la. Sebab motor dia dah rosak. Hari Sabtu baru ada spare part. Motor tu dalam harga RM80 la".
Hmm..nanti la saya pikir dulu..Err..tadi check2 ada nak kena bayar ke?. 
"Hmm..takde. Datang je hari Sabtu".
  OK, tapi tengok dulu la. Terima Kasih!


Maka aku pun start enjin. Nak dijadikan cerita, aku pun gatai tangan nak cuba tekan suis cermin tu. Suddenly...

Eh.eh..dah boleh la!!! (Excited) F.y.i, kitorang still kat bengkel tu, and abang workshop tu tak perasan pun kitorang dah terhenjut2 dalam kereta sebab berjaya menaikkan cermin tingkap tu. Oleh yang demikian, aku pun reverse slow2....and,

Sayonara and trimas abang workshop!!! Jimat RM80 aku~


Off to pasar malam!
1 cucuk RM0.40. Best2.


Skali ngap je abes
See? Even ba-alif-ba-ya pun boleh halau.

2 comments:

  1. jelez??? Memang aku sengaja mo buat ko jelez. hahahah. Oh..memandangkan kita konvo di Shah Alam nanti (jimat duit PT ko!) Save it. Nanti aku bawak ko jalan di KL.

    ReplyDelete

Cambest jer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...