Monday, July 26, 2010

Pesta Gambus

Went to Pesta Gambus yesterday. To be honest, it didnt quite met my expectation. Ye la..salah aku gak..letak harapan bagai nak rak. Last2 jadi camni...keciwa la plak. Aku ingat, event tu meriah. Dah nama pun pesta. Event tu buat kat Pekan Papar. Dalam dewan besar. Kat luar plak ada la jual makan2, aksesori itu ini. Ada gak expo dari Jabatan Bomba ngan Askar. Buktinya:

vroom..vroom...........kebaBooM!


sibuk je budak sebelah tue. ahaha


askar UiTM..ekeke


Untuk pengetahuan korang yang tak tau menahu pasal Pesta Gambus nie..dia sebenarnye sebuah pertandingan yang diadakan setahun skali, dan cuma ada di Papar. Gambus itu adalah suatu alat tradisional Sabah yg ala2 gitar, yang diperbuat daripada kayu. Kalau susah sangat nk bayangkan, hah tengok la gambar ni.




Balik kat crite aku dan Pesta Gambus. Aku tak tau la apsal kan. tapi bila aku dengar je bunyi gambus ni, aku rasa ngantuk. Mungkin muzik dia memang camtu kot. Sebenarnya, persembahan diorg tu best. Ada selitkan tarian n nyanyian. So, ada la gak something ntuk ditengok. Tapi...hmmm... ntahlah. Apa2 hal..aku dah pernah ikut serta. Dan aku blaja sumthing new hari ni. Untuk pengetahuan korang..klau xnak tau..sila skip baca paragraph ini. Baru smalam aku tau gambus tu apa sebenarnya. dah 5 tahun aku dok Sabah..baru aku tau. Haishh~ Kekdang aku rasa cam x berbaloi je aku dok cni. Macam aku tk ambik advantage blaja banyk pasal Sabah. Itu la dikatakan Take Things for Granted. Banyak lagi perkara aku nak buat sebelum aku balik KL for good.


  • Aku nak gi Tawau...pastu gi umah Rasnah. Ras cakap, klau gi umah dia..dia akan preparekan banyak makanan yang bagi aku...pelik. Yang pelik tu la aku nak cuba. Contohnya..emm. aku tak ingat nama2 makanan tu..nnt bila aku dah cuba..aku tangkap gambar banyak2. Nanti aku post kat cni untuk korang mengidam k? ahaha.
  • Aku nak gi panjat Gunung Kinabalu balik. This time, aku nak pecahkan rekod lama aku. Tapi klau sempat la...otherwise, aku postpone je la niat aku ni. Abg Bob kononnye nak datang Sabah ujung tahun ni. Nak daki gunung kinabalu ktanya...Katanya~ Nak ikut...tapi...ntahlah.
  • Nak gi Pulau Sipadan. Cambest je.
  • Nak gi scuba diving. Tak kisah la kat mana. Kat Pulau Sapi ke, Manukan ke, Mamutik ke...asal namanya scuba diving..n mesti la nampak ikan2 pelik. n klau ada jodoh..Aminnn...aku nk tengok penyu LIVE berenang depan mata aku. Malah, aku tengah berangan berenang sama2 ngan penyu skang ni. Sambil dok atas shell dia..ahaha. Over punya imagination.
  • dan macam2 lagi..aku pun x sure apa.

aku rasa....aku rasa...aku rasa aku nak out la dulu. Banyak lagi keje aku lom settlekan...tpi gatal tangan nak update blog ntah hape2 nie. Ciao~

No comments:

Post a Comment

Cambest jer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...